Sound designer w teatrze jest odpowiedzialny generalnie za wszystko, co słyszy publiczność. Dokładnie to, co się z tym wiąże, może się znacznie różnić, w zależności od rodzaju spektaklu, wykonawców pokazu i miejsca występu. W praktyce nie ma jednego opisu pracy, który obejmowałby wszystko, co robi sound designer, ponieważ dostosowuje to, co robi, do wymagań konkretnej produkcji. Sound designer musi być mistrzem wielu różnych dyscyplin i technologii oraz posiadać wyjątkową umiejętność pracy zespołowej i umiejętności interpersonalne.
Sound Designer ściśle współpracuje z reżyserem i szeregiem innych pracowników, aby stworzyć wszystkie dźwiękowe elementy show:
Aby odnieść sukces, profesjonalny designer musi mieć szeroki wachlarz umiejętności twórczych i technicznych, w tym dobrze rozwinięty zmysł słuchu, kompleksowe zrozumienie historii i gatunku muzycznego, wrażliwość muzyczną na balans, barwę, rytm, melodię, harmonię i strukturę muzyczną, oraz dogłębne zrozumienie psychoakustyki, inżynierii systemów, akustyki, sieci komputerowych, integracji komponentów oraz systemów do zaawansowanej dystrybucji dźwięku. Umiejętności techniczne w różnych komputerowych systemach operacyjnych i oprogramowaniu są fundamentalne, podobnie jak umiejętność uczenia się nowych koncepcji i sprzętu w świecie szybkiego rozwoju technologicznego. Ale być może co najważniejsze, projektanci dźwięku rozumieją ogromną moc dźwięku, która pomaga w procesie opowiadania historii aby przenieść publiczność bezpośrednio w wir spektaklu i uczynić z tego spektaklu naprawdę niezapomniane wrażenia.
„Teatr to dziwny świat, w którym często staramy się ożywić wyobrażone miejsca w odległych epokach. Publiczność często wciągana jest w historię, ignorując to, że siedzimy w audytorium z ruchem ulicznym na zewnątrz, wyobrażając sobie, że jesteśmy na przykład w lesie w XVI wieku słuchając Makbeta rozmawiającego z trio czarownic. Moja praca obejmuje wszystkie elementy "słyszalne" tego procesu. Wiele z nich dotyczy nie tylko tworzenia dźwięków i systemu dźwiękowego, ale także zrozumienie, w jaki sposób dźwięk ten będzie słyszany i odbierany przez widownię oraz jak wykorzystać tę wiedzę, aby zabrać go w podróż po historii ”. HAMILTON SOUND DESIGNER - NEVIN STEINBERG.
Specjalizujemy się w pracy w trudnych warunkach, pod presją czasu z ludzmi oczekującymi od nas pełnego profesjonalizmu i niezawodności. W pracy każdy członek zespołu kreatywnego wykorzystuje swoje indywidualne umiejętności, aby stworzyć spójny projekt, w którym żadna dyscyplina nie jest bardziej dominująca niż inna.
“Profesjonalne nagłośnienie wydarzeń muzycznych,koncertów, programów telewizyjnych, imprez plenerowych, festiwali”
“Teatr muzyczny znajdujący się w Krakowie na Grzegórzkach przy ul. Grzegórzeckiej 71. Jego siedziba znajduje się w budynku dawnego kinoteatru Związkowiec.”
“Agencja producencka specjalizująca się w realizacji spektakularnych przedsięwzięć - programów telewizyjnych, widowisk artystycznych.”
“Profesjonalne nagłośnienie, widowiska operowe w plenerze.”
“Polska komercyjna stacja telewizyjna, wchodząca w skład Grupy TVN.”
“Polski telewizyjny nadawca publiczny i zarazem spółka akcyjna Skarbu Państwa.”
“
Polska spółka mediowa, nadawca kanałów telewizyjnych głównie pod marką Polsat”